luni, 14 ianuarie 2013

Despre reciprocitate

Inteleg principiul acesta si ma poarta prin viata. As minti daca as spune ca-l practic de cand m-am nascut.  Am inteles, in urma cu ceva ani (si-o repet acum si-o s-o repet ori de cate ori este nevoie sau mi-o cere situatia) ca pentru a primi ceva, trebuie sa oferi ceva. E un schimb de bunuri. Un targ de fapt.  Asa functioneaza sistemul. In teorie, ar trebui sa fie un sistem bun si sa dea rezultate bune. Partea mai putin fericita este ca oamenilor nu numai ca le e teama sa ofere, ci le e teama sa si primeasca. Din obisnuinta, din faptul ca isi inseminteaza in minte urmatoarea fraza: "Lasa, e desul cat am." Gresit. Nu vorbim de a avea suficient sau a nu avea suficient. Vorbim de dorinta de a oferi suficient. Nimeni nu va dori sa primeasca tot. Ne vom pastra unicitatea si lucrurile care ne fac speciali. Deschideti-va inimile si primiti ce vi se ofera, chiar daca va simtiti neputinciosi si va faceti griji pentru ce trebuie sa oferiti. Deschideti-va inimile si regasiti-va pe voi, cei care sunteti cu adevarat. Renuntati la superficialitate, ea nu va caracterizeaza, nu va reprezinta, e doar o boala care poate fi tratata daca o descoperiti  din timp. Deschideti-va sufletele si primiti-i si pe altii acolo - nu va temeti ca va vor lasa fara puteri, cel care va veni, va veni cu sufletul lui. Veti fi doi si veti fi mai puternici. Toate starile de pe acest pamant se impart la doi: unul le  creeaza si se bucura de ele, celalalt le primeste si le simte ca pe un fior. Absolut toate: si viata, si iubirea, si fericirea, si  ura si moartea...

Cat despre mine, o spun si-o spun cu cea mai mare sinceritate: nu voi inceta sa ofer, nu-mi va fi teama, lene sau orice alta stare mi-ar trece prin cap acum. Nu voi inceta sa ofer chiar daca reciprocitatea va fi peste ani poate, sau nici macar nu va exista.Nu-mi pasa.  Nu voi inceta sa ma regasesc pe mine in mine si-n voi cei care imi treceti prin viata si-mi starniti curiozitatea cu ceva minor, nu voi inceta sa recunosc de fiecare data cand m-am regasit, chiar daca regasirea imi aduce liniste, chiar daca regasirea imi aduce rascolire. Nu voi inceta sa merg mai departe si-mi voi respecta promisiunile fata de orice - pentru ca respecand promisiuni pe care le-am facut cuiva bifez doua lucruri: o data , imi respect promisiunea fata de mine, ca voi fi mereu sincera, onesta, si alta data ma asigur ca nu voi dezamagi pe nimeni ( asta am citit undeva: "Promisiunea este capacitatea de a dezamăgi oamenii.")

Revenind la reciprocitate mai spun doar atat: e un indemn sa dati inainte sa primiti. Inainte a de simti material ceea ce ai primit, e foarte importanta satisfactia emotionala. Si exista la toti, si o simtiti toti, insa cu o alta intensitate, sau fara intensitate . La mine e o rabufnire si-o iesire din mine si-mi invinge toate emotiile si ma face sa traiesc asa cum vreau eu: mandra de mine, mandra de cine sunt, mandra chiar si de cine am fost, mandra de cine voi fi!

Eu stiu ca va veni vremea cand TU vei sta in fata mea, ma vei privi in ochi si-mi vei spune, nu cum mi-ai spus de fiecare data :"Ti-am spus eu" ci imi vei spune  "Mi-ai spus  tu".

Aplicati! 


Niciun comentariu: