vineri, 5 februarie 2010

Despre mine

Deseori imi spun ca mi-ar fi fost mai simplu, mai usor, mai constructiv daca as fi ales sa traiesc la fel - simt, usor , constructiv. Mi-ar fi fost poate mai simplu sa fac lucruri banale, cot la cot cu rutina din fiecare zi, mi-ar fi fost poate mai simplu sa nu plang dupa libertate, sa nu mi-o doresc atat de mult. Mi s-a spus la un moment dat ca tocmai din aceasta cauza, nu peste mult, voi ramane singura. E un pret prea mare care ar trebui platit. Mult prea mare. Libertatea nu inseamna singuratate. Cine le-a spus lor? Tocmai libertatea ma va face sa fiu inconjurata de oameni la fel ca mine... Mi s-a spus la un moment dat ca sunt omul cel mai insetat dupa libertate, ca mi-o doresc in mod obsesiv si ca din aceasta cauza nu voi fi niciodata cum imi doresc. Deseori m-am luat dupa gura lumii si-am schimbat la mine lucruri pe care mi-am promis ca n-o sa le schimb niciodata. Da, m-am schimbat pentru altii. am lasat tot. Absolut tot. Si-am luat-o d ela capat si mi-a fost dor dupa viata mea, adevarata mea viata, si-am plans dupa ea si-am visat-o si mi-o doream, vai cat mi-o doream de mult...si mi-am primit-o inapoi si n-am mai stiut cum sa mi-o traiesc. Stiam tot, stiam ce ar fi trebuit sa fac in fiecare moment, stiam cum fceam inainte, stiam cum trebuie sa procedez, stiam cum trebuie sa ma comport, stiat tot...stiam dar nu puteam sa fac nimic. Absolut. M-am simtit, pentru prima data, fata de mine, neputincioasa. Si m-a durut. M-a durut cum ma durea, in adolescenta, trecerea fiecarei clipa de fericire. Caci au fost, destule.
Deseori...

Si-am ales sa schimb tot - locul in care imi beau cafeaua, locul in care imi petrec timpul liber, locul in care imi fac cumparaturile, locul in care imi dau intalnirile, locul in care sa-mi petrec concediul, locul in care imi tin cosmeticele, locul de und eimi cumpar hainele...locul...am schimbat doar locul. Si dupa loc...hainele, felul de a zambi, felul de a privi, felul de a ma imbraca, felul de a povesti, felul ...si dupa fel...scopul...si dupa scop...pe mine intreaga!

Nu putem ramane la fel, maine chiar vom fi altii!

Niciun comentariu: